Veel gestelde vragen
Mijn account menu
Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat moet ik doen?
Wanneer u al een account heeft, kunt u de “wachtwoord vergeten” optie gebruiken om uw wachtwoord te resetten. Vul hierbij uw email adres in dat u gebruikt op de website. U ontvangt dan een automatische email om uw wachtwoord te resetten.
U kunt eventueel ook contact opnemen met onze Customer Service, zij kunnen u ook assisteren bij het resetten van uw wachtwoord.
Hoe kan ik mijn gebruikersnaam opvragen?
Uw account is ten alle tijden gekoppeld aan een uniek email adres, dit is tevens uw gebruikersnaam. Wanneer u het gebruikte email adres niet meer weet, adviseren wij u om contact op te nemen met onze Customer Service. Zij kunnen u persoonlijk helpen bij het achterhalen van het email adres.
Hoe kan ik het afleveradres of factuuradres wijzigen?
U kunt het afleveradres per order aanpassen in het check-out proces.
Wanneer u graag het factuuradres wilt wijzigen, adviseren wij u om contact op te nemen met onze Customer Service. U kunt geen factuurgegevens online aanpassen.
Hoe kan ik mijn bedrijfsgegevens wijzigen?
U kunt uw bedrijfsgegevens niet online aanpassen. Wij adviseren u daarom om contact op te nemen met onze Customer Service om eventuele aanpassingen door te voeren.
Hoe kan ik mijn account gegevens wijzigen?
Wanneer u bent ingelogd kunt u in mijn account menu overzicht uw eigen gegevens aanpassen. Wilt u graag gegevens aanpassen van uw account of van mede-gebruikers, dan kunt u deze gegevens vinden onder “mijn contacten”.
Als u hulp nodig heeft bij het aanpassen van uw gegevens, kunt u ook contact opnemen met Customer Service.
Kan ik ook rechten aanpassen van mijn collega’s?
Wanneer u staat geregistreerd als hoofdgebruiker, kunt u alle rechten beheren van uw collega’s. Er zijn verschillende rechten mogelijk en deze vind u terug in “mijn contacten” binnen uw account menu.
Ik ben al klant bij Eltrex Motion, kan ik dan automatisch online bestellen?
Wanneer u een bestaande klant bent bij Eltrex Motion, hebben wij een account voor u ingeregeld. Mocht u hier nog geen gegevens van hebben verkregen, bent u nog niet geactiveerd op de website. U kunt door middel van de “wachtwoord vergeten” functionaliteit uw account activeren of door contact op te nemen met onze Customer Service. Zij kunnen u dan activeren en u de activatie-email toesturen.
Kan ik andere gebruikers verwijderen in mijn account menu?
Wanneer u staat geregistreerd als hoofdgebruiker, heeft u het recht om andere gebruikers te verwijderen of hun rechten te wijzigen. Dit kunt u vinden in “mijn contacten” binnen uw account menu.
Als u graag hulp wilt bij het verwijderen van andere gebruikers, kunt u ook contact opnemen met Customer Service.
Zien alle gebruikers dezelfde informatie?
Nee. U kunt per gebruiker instellen welke informatie ze kunnen zien. Dit kan door middel van het inregelen van de rechten. Zo kunt u er bijvoorbeeld voor kiezen dat uw collega alleen facturen kan inzien of wellicht alleen bestellingen kan plaatsen.
Kunnen meerdere medewerkers mijn account gebruiken?
Alle accounts zijn gekoppeld aan een uniek email adres, wanneer u meerdere medewerkers wilt laten werken met hetzelfde account zult u hetzelfde email adres moeten gebruiken.
De activeringslink voor mijn wachtwoord is verlopen, hoe ontvang ik een nieuwe link?
U kunt de “wachtwoord vergeten” functionaliteit gebruiken om uw email adres en account te activeren. Daarnaast kunt u ook contact opnemen met onze Customer Service. Zij kunnen u een nieuwe activatielink toesturen.
Wat heb ik nodig om een account aan te maken?
Er zijn verschillende gegevens nodig om een account aan te maken:
Verplichte velden:
Voornaam
Achternaam
Bedrijf
ZIP Code
Stad
Land
Adres
Huisnummer
BTW nummer
Email adres
Wachtwoord
Validatie velden:
ZIP Code
BTW nummer
Email adres
Wanneer u de bovenstaande gegevens allemaal invult op het registratieformulier, bent u in de gelegenheid om een account aan te maken.
Hoe valideer ik mijn account?
Uw account wordt gevalideerd op uw BTW nummer, uw postcode en uw (unieke) email adres. Wanneer uw account goedgekeurd is, ontvangt u een activatie-email. Door op de activatielink te klikken in de email, wordt automatisch uw account gevalideerd en geactiveerd. U bent dan direct in staat om te winkelen.
Waarom krijg ik de melding dat mijn email adres al in gebruik is?
Het is mogelijk dat uw email adres al bekend is bij ons in het systeem. Dit kan twee redenen hebben:
Één van uw collega’s gebruikt hetzelfde email adres voor een account, u kunt via de “wachtwoord vergeten” functionaliteit uw wachtwoord opvragen.
Uw email adres is al gekoppeld aan een account, u kunt via de “wachtwoord vergeten” functionaliteit uw wachtwoord resetten of u kunt contact opnemen met onze Customer Service. Zij kunnen voor u controleren aan welk account uw email adres gekoppeld is.
Wat is het verschil tussen mijn offertes en offertelijst?
Binnen de offertelijst kunt u een nieuwe offerte aanvragen, hier kunt u nieuwe producten aan toevoegen en het aantal bepalen. Wanneer uw offerte aanvraag rond is, kunt u hem insturen. Zodra u van ons een offerte heeft ontvangen via de email, krijgt u deze te zien in “mijn offertes” overzicht. In deze tab staan dus alleen uw toegezonden offertes. Wanneer u een offerte goed of afkeurt, wordt deze automatisch verwijderd uit uw offerte overzicht.
Product informatie
Hoe kan ik met iemand spreken over technische productinformatie?
Wanneer u niet alle informatie kunt vinden op onze website over een specifiek artikel, adviseren wij u om contact op te nemen met onze Customer Service. Zij kunnen u in contact brengen met de juiste persoon die uw vragen kan beantwoorden. U kunt zowel telefonisch als via de email contact opnemen met Customer Service.
Levertijden
Met welke levertijden moet ik rekening houden?
De levertijden zijn per artikel anders en worden daarom ook per artikel vernoemd. U kunt de levertijd vinden op de productlijst pagina en op de product detail pagina. Wanneer een artikel op voorraad is, kunt u zien hoeveel artikelen er op voorraad liggen. Wanneer er geen artikelen op voorraad liggen kunt u op de product detail pagina zien hoeveel dagen de levertijd bedraagt.
De levertijd van artikelen is afhankelijk van de magazijnlocatie. Momenteel werken wij met meerdere magazijnlocaties.
Hoe controleer ik de voorraad en levertijden van een product?
U kunt deze informatie op verschillende manieren controleren. U vindt de levertijden en voorraden op de product lijst pagina’s maar u kunt deze informatie ook terug vinden op de product detail pagina. De voorraad en levertijd kan per artikel verschillen.
Bezorgen & afhalen
Wat is de status van mijn bestelling?
Wanneer u online een order heeft geplaatst, kunt u de status terug vinden in uw account menu – bij mijn orders. In mijn orderoverzicht vindt u de geplaatste orders met hun status en kunt u ook de details van de order bekijken.
Wat zijn de verschillende bezorgopties?
De leveringsopties zijn afhankelijk van de landkeuze. Standaard is er gekozen voor DHL. Wanneer u graag andere leveringsopties wilt voor uw bestellingen adviseren wij om uw voorkeur door te geven aan onze Customer Service.
Wanneer kan ik de order verwachten?
Leveringstijden zijn afhankelijk van magazijnlocatie(s). U kunt uw pakket volgen in uw orderdetails in uw account menu. Bij mijn orders vindt u een overzicht van al uw orders, wanneer u vervolgens op de details klikt van een specifieke order kunt u uw pakket volgen als het pakket bij Eltrex Motion naar u vertrokken is.
Als u specifieke vragen heeft over de levering van uw order, kunt u ook contact opnemen met Customer Service.
Ik wil graag het pakket laten bezorgen in een blanco doos, is dit mogelijk?
Dit is mogelijk. U kunt dit aangeven in het opmerkingsveld in het check-out proces. Op de laatste pagina van het check-out proces vindt u een opmerkingenveld, hier kunt u in aangeven hoe u graag het pakket verpakt wilt hebben.
Is het mogelijk om mijn order op te laten halen?
Inkoop
Is er een speciale login voor inkopers van mijn firma?
Uw inkopers kunnen een account aanmaken met hun unieke email adres. U kunt als hoofdgebruiker de rechten voor uw inkopers inregelen in mijn account menu, bij het kopje “mijn contacten”.
Betalen
Waar kan ik mijn facturen vinden?
U kunt al uw facturen tot 12 maanden terug vinden in uw account menu, bij mijn facturen. In mijn facturen heeft u een overzicht van alle facturen van de afgelopen 12 maanden en kunt u ook per factuur de details bekijken.
Ik wil graag mijn kredietlimiet verhogen, hoe is dit mogelijk?
Wij adviseren u in dit geval om contact op te nemen met onze Customer Service. Zij kunnen u verder helpen met uw vragen over uw kredietlimiet.
Orders weergeven & wijzigen
Wat is de status van mijn order?
Wanneer u online een order heeft geplaatst, kunt u de status terug vinden in uw account menu – bij mijn orders. In mijn orderoverzicht vindt u de geplaatste orders met hun status en kunt u ook de details van de order bekijken.
Kan ik iemand spreken over mijn order?
U kunt altijd contact opnemen met onze Customer Service afdeling. U kunt zowel telefonisch als via de email contact met ons opnemen.
Kan ik een order annuleren?
Mijn order is niet compleet, hoe kan dit?
Het kan mogelijk zijn dat uw order in deelorders is uitgeleverd, dan zijn er enkele artikelen nog niet op voorraad. Wij adviseren u om contact op te nemen met onze Customer Service om uw ontbrekende artikelen en uw order te bespreken.
Veiligheid & privacy
Heeft iemand anders toegang tot mijn account?
Uw email adres en uw wachtwoord zijn uniek en niet zichtbaar voor Eltrex Motion. Wanneer u het wachtwoord niet heeft gedeeld, heeft niemand anders toegang tot uw account.
Hoe zijn de rechten ingericht m.b.t. andere accounts van dezelfde firma?
De hoofdgebruiker kan per account de rechten inrichten. Heeft u al langere tijd verschillende accounts bij Eltrex Motion lopen, dan volgen de online accounts dezelfde rechtenstructuur. U hoeft deze dus niet nogmaals aan te maken.
Garantie & reparatie
Ik wil graag mijn product laten repareren, is dit mogelijk?
Dit is mogelijk. U kunt de RMA manual lezen op onze customer portal of door contact op te nemen met Customer Service, voordat u uw producten retour stuurt.
Wat is de garantie periode op mijn producten?
De garantie van de producten kan verschillen per product. U kunt de garantie periode vinden in de datasheet onder “downloads” op de product detail pagina.
Een product retourneren of ruilen
Kan ik producten retourneren of ruilen?
Ik heb een fout gemaakt in mijn order, hoe kan ik dit aanpassen?
Wanneer u online de order al heeft bevestigd adviseren wij om per direct telefonisch contact op te nemen met onze Customer Service. U kunt online geen wijzigingen doorvoeren aan uw order.
Mijn product is defect aangekomen, hoe kan ik dit retourneren of ruilen?
U kunt via de website een RMA request invullen om uw product(en) terug te laten sturen. U kunt de RMA manual lezen op onze customer portal of door contact op te nemen met Customer Service, voordat u uw producten retour stuurt.
